Aanmelding
Om je aan te melden vragen we je gebruik te maken van onderstaand aanmeldformulier. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.
Let op: wij werken zonder contracten met verzekeraars, zie voor meer informatie hierover onder ‘kosten en vergoeding’. We raden je aan na te gaan bij je verzekeraar wat voor gevolgen dit heeft voor de vergoeding van jouw behandeling.
Intake
Als behandeling vanuit ons passend lijkt starten we een intakeprocedure. Meestal bestaat deze uit een paar opeenvolgende gesprekken waarin we uitgebreider stilstaan bij je klachten, achtergrond en hulpvraag. Hiermee vormen we een beeld van je situatie en de behandelvorm die hier het beste op aansluit. In een daaropvolgend adviesgesprek zullen we onze bevindingen bespreken en bij overeenstemming samenvatten in een behandelplan, dat de leidraad vormt bij je verdere behandeltraject. In sommige gevallen blijkt tijdens de intakeprocedure dat zorg buiten onze praktijk toch beter aansluit, we zullen je dan zo goed mogelijk adviseren over een alternatief.
Verwijzing
Als je in aanmerking wil komen voor vergoede zorg dan is een verwijsbrief nodig. In de meeste gevallen zal deze afkomstig zijn van je huisarts, soms van een bedrijfsarts of medisch specialist.
Deze verwijsbrief dien je voorafgaand aan de intake of bij aanvang van het eerste intakegesprek aan ons te overhandigen. Ook is in dit geval het stellen van een diagnose volgens het classificatiesysteem van de DSM-5 een vereiste. Uiteraard zullen we je hier van tevoren over informeren en bij betrekken.
Bereikbaarheid
Wij zijn het beste per mail bereikbaar. Onze telefoon zal aan staan op werkdagen, vanwege onze spreekuren zullen we niet altijd kunnen reageren. Bij een terugbelverzoek nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
In geval van een acute crisissituatie dien je contact op te nemen met je eigen behandelaar. Samen kunnen jullie dan kijken wat je op dat moment nodig hebt en of bijvoorbeeld de huisarts of crisisdienst ingeschakeld moet worden. Buiten kantooruren is de praktijk gesloten. Op deze momenten, of wanneer jouw behandelaar niet werkzaam is, kun je contact opnemen met de huisarts of de dienstdoende huisartsenpost. Het telefoonnummer van de huisartsenpost wordt vermeld in het voicemailbericht van je eigen huisarts.
Waarneming
Tijdens langdurige afwezigheid, ziekte of vakanties kunnen we op indicatie een tijdelijke behandelaar laten waarnemen. De mogelijkheden hiertoe kun je met jouw eigen behandelaar bespreken.
Wachttijden
We hebben op het moment een aannamestop voor zowel individuele BGGZ als SGGZ trajecten.
Laatste update: 15-05-2025
Privacy
Ons privacybeleid is afgestemd op de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Ons privacystatement kunt u hier lezen.